Mindfulnessyoga - MÅNDAGAR, Gunilla Pritzel
 I vårt dagliga liv är kroppen och sinnet sällan tillsammans. I mindfulness Yoga för vi varsamt samman kroppen och sinnet geonom mjuka utforskande rörelser som utgår från Hatha yogatraditionen. Bron mellan kroppen och sinnet är andningen. Vi rör oss utanför kroppens invanda rörelsemönster, vilket på sikt gör oss smidigare och starkare både fysiskt och psykiskt. Fokus ligger på den inre upplevelsen av rörelsen hur effekten av den är inom oss. Med tålamod övar vi oss att möta oss själva, vår kropp och vårt sinne där vi just nu är utan att forcera, värdera och bedöma. Vi lär känna oss själva på ett djupare plan och utvecklar en större medvetenhet som vi sedan kan ta med oss in i vår vardag.
I denna klass får du ta del av meditation, medveten andning, uppvärmning, olika medvetna positioner samt en guidad djup avslappning med klangskål.
Mindfulness yoga kan utövas av nybörjare så väl som mer erfarena yogautövare..


H-t 2019 2/9-16/12
Kvällsklass 17.30-19.00

Drop-in i mån av plats 180 kr.

Klädsel: Mjuk och skön. Yogamattor, kuddar filtar mm. finns att låna. Du får gärna ta med eget om du fördrar det. 
Boka plats här eller via naravarat@gmail.com

Sara Sjöö
Global yoga, Yin yoga, TISDAGAR


Global Yoga för dig som lekfullt och nyfiket vill utforska nutidens Hathayoga.
För dig som ny yogi men även för erfaren och van som vill landa tillbaka i grunderna. Vi bekantar oss med olika andningstekniker, stående, sittande och liggande positioner för att öka vår rörlighet, styrka och kroppskännedom. Alla tillfällen avslutas med en stilla och tyst avslappning.

Yin Yoga är en lugn och harmonisk form av yoga i sittande och liggande ställningar. Vi stannar längre tid (3-6 min) i positionerna för att ge ligamenten och bindväven en chans att slappna av och sträckas ut. Inga förkunskaper krävs, yogan är anpassningsbar och till för alla. Yogan är meditativ och utförs under tystnad.


Event Klasser
Tisdagen den 17 dec kl. 17.30-19.30 Yin Yoga Rest 
Stadiga, bekväma och mjuka positioner där du har gott om tid att reflektera och uppmärksamma hela dig. Vi stannar upp till 15 min i varje position och bjuder in tystnaden. Begränsat antal platser, anmälan till sara.sjoo@telia.com, kostnad 180 kr

Tisdagen den 7 jan kl. 17.30-19.30 Global Yoga Tadasana
Hitta din grundposition i alla yogans asanas. En Global Yoga klass med stort fokus på att utforska grundpositionen i alla positioner. Begränsat antal platser, anmälan till sara.sjoo@telia.com, kostnad 180 kr

Torsdagen den 9 jan kl. 17.30-19.30 Global Yoga Solhälsning
En grundlig genomgång av Globalyogans solhälsning samt solhälsning A+B. Passar dig med och utan tidigare erfarenhet av yoga. Begränsat antal platser, anmälan till sara.sjoo@telia.com, kostnad 180 kr


Avgiften betalas via swish 123 681 6037 eller bankgiro 5239-9508

Klasser våren 2020
Information kommer snart

Avgiften betalas via swish 123 681 6037 eller bankgiro 5239-9508

Drop-in i mån av plats 180 kr

Klädsel: Mjuk och skön. Yogamattor, kuddar filtar mm. finns att låna, du får även ta med eget om du föredrar det.

Boka plats här eller via sara.sjoo@telia.com

Restorative yoga söndagar : 
Prova på; 5 januari kl 17.30 anmälan 

8 ggr 1295 kr
kl 17.30-19.00  perioden 12 jan tom 1 mars, mer info och anmälan Drop- in platser finns i mån av plats i klasserna!

Vad skulle kunna fungera bättre för dig om du var mer avspänd och lättare kunde koppla av och ifrån alla måsten?
Restorative är en yogaform där absolut ingenting krävs av dig och upplevelsen är, trots att yogan är mycket kraftfull att du vilar dig igenom 90 min. Det handlar inte om att stretcha utan om att öppna upp kroppen, göra den mjuk och smidig samtidigt som du hjälper den att programmera in kraftfulla signaler av vila, återhämtning och stillhet.
I en vanlig yogaövning är det utövaren som agerar och det är positionerna som tar emot. I restorative är det omvänt- det är positionerna som agerar och utövaren ( du) tar emot. Det är en känsla av att "golvet kommer till dig" istället för att du ska sträcka dig ned mot golvet. Detta sker genom uppbäddning av bolster som placeras strategiskt runt utövaren, samtidigt som utövaren stannar längre i positionerna ( ca 15-20 min), och handledaren går runt och vägleder, ger stöd av handpåläggning och mjuk massage som ger en djupare vila. En aktiv meditativ vila och inte sömn.